A távolsági kereskedelem kapcsán gyakran felmerülő kérdés, hogy szükséges-e a számlázó programmal előállított számlát kinyomtatni és önállóan postára adni ("utaztatni"), nem elegendő-e azt e-mailben továbbítani, és a vevőre bízni annak kinyomtatását? A kérdés már csak azért is felvethető, mert a számla aláírását a Héa-irányelv alapján a tagállamok nem írhatják elő, így irreleváns, és tulajdonképpen nem is felismerhető, hogy a számla kinyomtatása hol, mikor és ki által történik.
A kérdés megválaszolása során figyelembe kell venni azt is, hogy a bizonylat funkciója kettős: egyfelől az eladó kötelessége, hogy igazolja a termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás megtörténtét, másfelől a vevő részére is jogokat biztosíthat, pl. költségelszámolás, adólevonási jog vagy éppen jótállási/szavatossági igények érvényesítése esetén. Amennyiben a felek eljárása megfelel az eladói kötelezettségek teljesítésének és biztosítja a vevői jogok gyakorlását, az az eljárás nem kifogásolható.